Tuesday, May 17, 2011

PROJEK LAGENDA BOLA SEPAK DUNIA : Institut Johan Cruyff ditubuhkan di Iskandar Malaysia !!



maklumat lanjut..
http://www.cruijffinstitute.org/node/788
http://www.iskandarmalaysia.com.my/news/110430/renowned-johan-cruyff-institute-for-sports-studies-to-open-in-iskandar-malaysia


Lagenda bola sepak dunia Johan Cruyff telah menyatakan akan membuka institusi pengajiannya di Malaysia di dalam wilayah Iskandar Malaysia di Johor.

Memorandum persefahaman telah ditandatangani bersama Pelorus Dutch Sports Technology (PDST) Sdn Bhd dan Education@Iskandar Sdn Bhd (EISB) untuk menubuhkan institusi pengajian Johan Cruyff di Malaysia. Johan Cruyff akan membentangkan kertas kerja menyeluruh akan projek berkenaan di dalam masa 6 bulan akan datang.

Johan Cruyff adalah seorang lagenda bola sepak dimana dia telah menjadi perancang utama program pembangunan bola sepak FC Barcelona iaitu akademi La Masia yang telah melahirkan amat ramai bintang terkemuka dunia sekarang seperti Lionel Messi dan Cesc Fabregas. Selain itu Johan Cruyff juga adalah penasihat utama kepada program pembangunan bola sepak Ajax Amsterdam yang telah melahirkan bintang bola sepak seperti Dennis Bergkamp dan Robin Van Persie.

Dengan persetujuan dan penubuhan institusi Johan Cruyff di Malaysia. Saya amat berharap Malaysia di masa hadapan dapat memenangi Piala Dunia FIFA!



Malaysia sepatutnya letak sasaran bagi tahun-tahun berikut

2009 = JUARA SEA GAMES

2010 = JUARA ASEAN CUP

2015 = JUARA ASIAN CUP

2020 = JUARA OLYMPIC

2022 = JUARA FIFA WORLD CUP


pengiktirafan Presiden kepada Johan Cruyff sebagai perancang utama program pembangunan pemain muda FC Barcelona.

No comments:

Post a Comment